Polityka prywatności
Odkryj unikalne kombinacje mody damskiej
w naszym butiku online Estell Boutique.
POLITYKA PRYWATNOŚCI
Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych
pozyskanych za pośrednictwem sklepu internetowego https://estellboutique.pl/
(zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”).
Właścicielem Sklepu Internetowego i jednocześnie administratorem danych jest
Estera Nowicka prowadząca działalność gospodarczą pod firmą ESTELL
BOUTIQUE ESTERA NOWICKA z siedzibą w Starężyn 1a, 62-110 Damasławek,
wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
prowadzonej przez Ministra Rozwoju i Technologii, NIP: 7662011710, REGON:
528294702, zwana Estell Boutique.
Dane osobowe zbierane przez Estell Boutique za pośrednictwem Sklepu
Internetowego są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony
osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych), zwane również RODO.
4. Estell Boutique dokłada szczególnej staranności do poszanowania prywatności
Klientów odwiedzających Sklep Internetowy.
§ 1 Rodzaj przetwarzanych danych, cele oraz podstawa prawna
Estell Boutique zbiera informacje dotyczące osób fizycznych dokonujących
czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z ich działalnością, osób fizycznych
prowadzących we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową oraz
osób fizycznych reprezentujących osoby prawne lub jednostki organizacyjne
niebędące osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, zwanych
dalej łącznie Klientami.
2. Dane osobowe Klientów są zbierane w przypadku:
a) rejestracji konta w Sklepie Internetowym, w celu utworzenia indywidualnego
konta i zarządzania tym kontem. Podstawa prawna: niezbędność do
wykonania umowy o świadczenie usługi Konta (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
b) składania zamówienia w Sklepie Internetowym, w celu wykonania umowy
sprzedaży. Podstawa prawna: niezbędność do wykonania umowy sprzedaży
(art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
3. W przypadku rejestracji konta w Sklepie Internetowym, Klient podaje:
a) adres e-mail;
b) imię i nazwisko.
Podczas rejestracji konta w Sklepie Internetowym Klient samodzielnie ustala
indywidualne hasło dostępu do swojego konta. Klient może zmienić hasło,
w późniejszym czasie, na zasadach opisanych w §5.
5. W przypadku składania zamówienia w Sklepie Internetowym, Klient podaje
następujące dane:
a) adres e-mail;
b) dane adresowe:
a. kod pocztowy i miejscowość;
b. kraj (państwo);
c. ulica wraz z numerem domu/mieszkania.
c) imię i nazwisko;
d) numer telefonu.
Podczas korzystania ze Strony Internetowej Sklepu mogą być pobierane dodatkowe
informacje, w szczególności: adres IP przypisany do komputera Klienta lub
zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas
dostępu, typ systemu operacyjnego.
Od Klientów mogą być także gromadzone dane nawigacyjne, w tym informacje
o linkach i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub innych czynnościach,
podejmowanych w Sklepie Internetowym. Podstawa prawna – prawnie uzasadniony
interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług
świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług.
W celu ustalania, dochodzenia i egzekucji roszczeń mogą być przetwarzane niektóre
dane osobowe podane przez Klienta w ramach korzystania z funkcjonalności
w Sklepie Internetowym takie jak: imię, nazwisko, dane dotyczące korzystania
z usług, jeżeli roszczenia wynikają ze sposobu, w jaki Klient korzysta z usług, inne
dane niezbędne do udowodnienia istnienia roszczenia, w tym rozmiarów poniesionej
szkody. Podstawa prawna – prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
polegający na ustaleniu, dochodzeniu i egzekucji roszczeń oraz na obronie przed
roszczeniami w postępowaniu przed sądami i innymi organami państwowymi.
Przekazanie danych osobowych do Estell Boutique jest dobrowolne, w związku
z zawieranymi umowami sprzedaży, czy też świadczenia usług za pośrednictwem
Strony Internetowej Sklepu.
§ 2 Komu udostępniane lub powierzane są dane oraz jak długo są przechowywane?
Dane osobowe Klienta przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta Estell
Boutique przy prowadzeniu Sklepu Internetowego. Dostawcy usług, którym
przekazywane są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych
i okoliczności, albo podlegają poleceniom Estell Boutique co do celów i sposobów
przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają
cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).
a) Podmioty przetwarzające. Estell Boutique korzysta z dostawców, którzy
przetwarzają dane osobowe wyłącznie na polecenie Estell Boutique. Należą do
nich m.in. dostawcy świadczący usługę hostingu, usługi księgowe, systemy do
analizy ruchu w Sklepie Internetowym, systemy do analizy skuteczności
kampanii marketingowych;
b) Administratorzy. Estell Boutique korzysta z dostawców, którzy nie działają
wyłącznie na polecenie i sami ustalają cele i sposoby wykorzystania danych
osobowych Klientów. Świadczą oni usługi płatności elektronicznych oraz
bankowe.
2. Lokalizacja. Dostawcy usług mają siedziby w Polsce i w innych krajach
Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
3. Dane osobowe Klientów przechowywane są:
a) W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda,
wówczas dane osobowe Klienta przetwarzane są przez Estell Boutique tak
długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres
czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić
Estell Boutique i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis
szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć.
4. W przypadku dokonania zakupu w Sklepie Internetowym dane osobowe mogą być
przekazywane firmie kurierskiej, w celu dostarczenia zamówionych towarów.
W przypadku, gdy Klient wybierze płatność poprzez system PayU, jego dane
osobowe są przekazywane w zakresie niezbędnym dla realizacji płatności spółce
PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu (60-166), przy ul. Grunwaldzkiej 182, wpisanej do
rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto
i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod
numerem KRS 0000274399.
Dane nawigacyjne mogą być wykorzystywane w celu zapewnienia Klientom lepszej
obsługi, analizy danych statystycznych i dostosowania Sklepu Internetowego do
preferencji Klientów, a także administrowania Sklepem Internetowym.
W przypadku skierowania żądania Estell Boutique udostępnia dane osobowe
uprawnionym organom państwowym, w szczególności jednostkom organizacyjnym
Prokuratury, Policji, Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesowi
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Prezesowi Urzędu Komunikacji
Elektronicznej.
§ 3 Mechanizm cookies, adres IP
Sklep Internetowy używa niewielkich plików, zwanych cookies. Zapisywane są one
przez Estell Boutique na urządzeniu końcowym osoby odwiedzającej Sklep
Internetowy, jeżeli przeglądarka internetowa na to pozwala. Plik cookie zwykle
zawiera nazwę domeny, z której pochodzi, swój „czas wygaśnięcia” oraz
indywidualną, losowo wybraną liczbę identyfikującą ten plik. Informacje zbierane za
pomocą plików tego typu pomagają dostosowywać oferowane przez Estell Boutique
produkty do indywidualnych preferencji i rzeczywistych potrzeb osób
odwiedzających Sklep Internetowy. Dają też możliwość opracowywania ogólnych
statystyk odwiedzin prezentowanych produktów w Sklepie Internetowym.
2. Estell Boutique wykorzystuje dwa typy plików cookies:
a) Cookies sesyjne: po zakończeniu sesji danej przeglądarki lub wyłączeniu
komputera zapisane informacje są usuwane z pamięci urządzenia. Mechanizm
cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych
osobowych ani żadnych informacji poufnych z komputerów Klientów.
b) Cookies trwałe: są przechowywane w pamięci urządzenia końcowego Klienta
i pozostają tam do momentu ich skasowania lub wygaśnięcia. Mechanizm
cookies trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych
ani żadnych informacji poufnych z komputera Klientów.
3. Estell Boutique wykorzystuje cookies własne w celu:
a) uwierzytelniania Klienta w Sklepie Internetowym i zapewnienia sesji Klienta
w Sklepie Internetowym (po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na
każdej podstronie Sklepu Internetowego ponownie wpisywać loginu i hasła;
b) analiz i badań oraz audytu oglądalności, a w szczególności do tworzenia
anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Klienci
korzystają ze Strony Internetowej Sklepu, co umożliwia ulepszanie jej
struktury i zawartości.
4. Estell Boutique wykorzystuje cookies zewnętrzne w celu:
a) zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem
narzędzi analitycznych Google Analytics (administrator cookies
zewnętrznego: Google Inc z siedzibą w USA);
Mechanizm cookies jest bezpieczny dla komputerów Klientów Sklepu
Internetowego. W szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do
komputerów Klientów wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub
oprogramowania złośliwego. Niemniej w swoich przeglądarkach Klienci mają
możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików cookies do komputerów.
W przypadku skorzystania z tej opcji korzystanie ze Sklepu Internetowego będzie
możliwe, poza funkcjami, które ze swojej natury wymagają plików cookies.
6. Poniżej przedstawiamy jak można zmienić ustawienia popularnych przeglądarek
internetowych w zakresie stosowania plików cookies:
a) przeglądarka Internet Explorer;
b) przeglądarka Microsoft EDGE;
c) przeglądarka Mozilla Firefox;
d) przeglądarka Chrome i Chrome Mobile;
e) przeglądarka Safari i Safari Mobile;
f) przeglądarka Opera.
Estell Boutique może gromadzić adresy IP Klientów. Adres IP to numer przydzielany
komputerowi osoby odwiedzającej Sklep Internetowy przez dostawcę usług
internetowych. Numer IP umożliwia dostęp do Internetu. W większości przypadków
jest przypisywany komputerowi dynamicznie, tj. zmienia się przy każdym połączeniu
z Internetem. Adres IP jest wykorzystywany przez Estell Boutique przy
diagnozowaniu problemów technicznych z serwerem, tworzeniu analiz
statystycznych (np. określeniu, z jakich regionów notujemy najwięcej odwiedzin),
jako informacja przydatna przy administrowaniu i udoskonalaniu Sklepu
Internetowego, a także w celach bezpieczeństwa oraz ewentualnej identyfikacji
obciążających serwer, niepożądanych automatycznych programów do przeglądania
treści Sklepu Internetowego.
Sklep Internetowy zawiera linki i odnośniki do innych stron internetowych. Estell
Boutique nie ponosi odpowiedzialności za zasady ochrony prywatności na nich
obowiązujące.
§ 4 Prawa osób, których dane dotyczą
1. Prawo do cofnięcia zgody – podstawa prawna: art. 7 ust. 3 RODO.
a) Klient ma prawo do cofnięcia każdej zgody, jakiej udzielił Estell Boutique.
b) Cofnięcie zgody ma skutek od momentu wycofania zgody.
c) Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez Estell
Boutique zgodnie z prawem przed jej cofnięciem.
d) Cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla Klienta żadnych negatywnych
konsekwencji, może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub
funkcjonalności, które zgodnie z prawem Estell Boutique może świadczyć
jedynie za zgodą.
2. Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych – podstawa prawna: art. 21
RODO.
a) Klient ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn
związanych z jego szczególną sytuacją – wobec przetwarzania jego danych
osobowych, w tym profilowania, jeżeli Estell Boutique przetwarza jego dane
w oparciu o prawnie uzasadniony interes, np. marketing produktów i usług
Estell Boutique, prowadzenie statystyki korzystania z poszczególnych
funkcjonalności Sklepu Internetowego oraz ułatwienie korzystania ze Sklepu
Internetowego, a także badanie satysfakcji.
b) Rezygnacja w formie wiadomości e-mail z otrzymywania komunikatów
marketingowych dotyczących produktów lub usług, będzie oznaczać sprzeciw
Klienta na przetwarzanie jego danych osobowych, w tym profilowania w tych
celach.
c) Jeżeli sprzeciw Klienta okaże się zasadny i Estell Boutique nie będzie miał
innej podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych, dane osobowe
Klienta zostaną usunięte, wobec przetwarzania których, Klient wniósł
sprzeciw.
3. Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – podstawa
prawna: art. 17 RODO.
a) Klient ma prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych danych
osobowych.
b) Klient ma prawo żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli:
a. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane
lub w których były przetwarzane;
b. wycofał określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były
przetwarzane w oparciu o jego zgodę;
c. wniósł sprzeciw wobec wykorzystywania jego danych w celach
marketingowych;
d. dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem;
e. dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się
z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie
Państwa członkowskiego, któremu Estell Boutique podlega;
f. dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług
społeczeństwa informacyjnego.
c) Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem
sprzeciwu lub wycofaniem zgody, Estell Boutique może zachować pewne
dane osobowe w zakresie, w jakim przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia,
dochodzenia lub obrony roszczeń, jak również do wywiązania się z prawnego
obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa
państwa członkowskiego, któremu podlega , Estell Boutique. Dotyczy to
w szczególności danych osobowych obejmujących: imię, nazwisko, adres e-
mail, które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz
roszczeń związanych z korzystaniem z usług , Estell Boutique, czy też
dodatkowo adresu zamieszkania/adresu korespondencyjnego, numeru
zamówienia, które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg
oraz roszczeń związanych z zawartymi umowami sprzedaży lub świadczeniem
usług.
4. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych – podstawa prawna: art. 18 RODO.
a) Klient ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania jego danych
osobowych. Zgłoszenie żądania, do czasu jego rozpatrzenia uniemożliwia
korzystanie z określonych funkcjonalności lub usług, z których korzystanie
będzie się wiązało z przetwarzaniem danych objętych żądaniem. , Estell
Boutique nie będzie też wysyłał żadnych komunikatów, w tym
marketingowych.
b) Klient ma prawo do żądania ograniczenia wykorzystania danych osobowych
w następujących przypadkach:
a. gdy kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas ,
Estell Boutique ogranicza ich wykorzystanie na czas potrzebny do
sprawdzenia prawidłowości danych, nie dłużej jednak niż na 7 dni;
b. gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia
danych Klient zażąda ograniczenia ich wykorzystania;
c. gdy dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały
zebrane lub wykorzystywane ale są one potrzebne Klientowi w celu
ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
d. gdy wniósł sprzeciw wobec wykorzystania jego danych – wówczas
ograniczenie następuje na czas potrzebny do rozważenia, czy – ze
względu na szczególną sytuację – ochrona interesów, praw i wolności
Klienta przeważa nad interesami, które realizuje Administrator,
przetwarzając dane osobowe Klienta.
5. Prawo dostępu do danych – podstawa prawna: art. 15 RODO.
a) Klient ma prawo uzyskać od Administratora potwierdzenie, czy przetwarza
dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, Klient ma prawo:
a. uzyskać dostęp do swoich danych osobowych;
b. uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych
danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych
danych, planowanym okresie przechowywania danych Klienta albo
o kryteriach ustalania tego okresu (gdy określenie planowanego okresu
przetwarzania danych nie jest możliwe), o prawach przysługujących
Klientowi na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu
nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym
podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach
stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Unię
Europejską;
c. uzyskać kopię swoich danych osobowych.
6. Prawo do sprostowania danych – podstawa prawna: art. 16 RODO.
a) Klient ma prawo do żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania
dotyczących jego danych osobowych, które są nieprawidłowe.
Z uwzględnieniem celów przetwarzania, Klient, którego dane dotyczą ma
prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym przez
przedstawienie dodatkowego oświadczenia, kierując prośbę na adres poczty
elektronicznej zgodnie z §6 Polityki Prywatności.
7. Prawo do przenoszenia danych – podstawa prawna: art. 20 RODO.
a) Klient ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczył
Administratorowi, a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie,
administratora danych osobowych. Klient ma również prawo żądać, by dane
osobowe zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio takiemu
administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe. W takim przypadku
Administrator prześle dane osobowe Klienta w postaci pliku w formacie csv,
który jest formatem powszechnie używanym, nadającym się do odczytu
maszynowego i pozwalającym na przesłanie otrzymanych danych do innego
administratora danych osobowych.
W sytuacji wystąpienia przez Klienta z uprawnieniem wynikającym z powyższych
praw, , Estell Boutique spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie,
nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi
na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – , Estell Boutique nie będzie
mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy
informując Klienta uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania –
o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.
Klient może zgłaszać do Administratora skargi, zapytania i wnioski dotyczące
przetwarzania jego danych osobowych oraz realizacji przysługujących mu
uprawnień.
10. Klient ma prawo żądać od , Estell Boutique przekazania kopii standardowych klauzul
umownych kierując zapytanie w sposób wskazany w §6 Polityki Prywatności.
Klientowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych, w zakresie naruszenia jego praw do ochrony danych
osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.
§ 5 Zarządzanie bezpieczeństwem – hasło
Estell Boutique zapewnia Klientom bezpieczne i szyfrowane połączenie podczas
przesyłania danych osobowych oraz podczas logowania się do Konta Klienta
w Serwisie.
W przypadku, gdy Klient posiadający konto w Sklepie utracił w jakikolwiek sposób
hasło dostępu Sklep Internetowy umożliwia wygenerowanie nowego hasła. , Estell
Boutique nie wysyła przypomnienia hasła. Hasło jest przechowywane w bazie
danych w formie zaszyfrowanej, w sposób uniemożliwiający jego odczytanie. Celem
wygenerowania nowego hasła należy podać adres e-mail w formularzu dostępnym
pod linkiem „Nie pamiętasz hasła”, podanym przy formularzu logowania do konta
w Sklepie Internetowym. Nowe hasło zostanie automatycznie wysłane na adres
poczty elektronicznej podany podczas rejestracji lub zapisany w ostatniej zmianie
profilu konta.
Estell Boutique nigdy nie wysyła żadnej korespondencji, w tym korespondencji
elektronicznej z prośbą o podanie danych do logowania, a w szczególności hasła
dostępowego do konta Klienta.
§ 6 Zmiany Polityki Prywatności
1. Polityka Prywatności może ulec zmianie, o czym Estell Boutique poinformuje
Klientów z wyprzedzeniem 7 dni.
2. Pytania związane z Polityką Prywatności prosimy kierować na adres:
Estera522@wp.pl
3. Data ostatniej modyfikacji: 12.06.2024r