Regulamin Sklepu

Odkryj unikalne kombinacje mody damskiej
w naszym butiku online Estell Boutique.

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
 
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży
prowadzonej przez Estell Boutique z siedzibą w Starężynie, za pośrednictwem sklepu
internetowego www.estellboutique.pl (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”)
oraz określa zasady i warunki świadczenia przez Estell Boutique z siedzibą
w Starężynie usług nieodpłatnych drogą elektroniczną.
§ 1 Definicje
  1. Dni robocze – oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni
ustawowo wolnych od pracy.
  2. Dostawa – oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez
Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu.
  3. Dostawca – oznacza firmę kurierską, z którą współpracuje Sprzedawca w zakresie
dokonywania Dostawy Towarów.
 
Hasło – oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez
Klienta podczas Rejestracji w Sklepie Internetowym, wykorzystywanych w celu
zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Sklepie Internetowym.
 
Klient – oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami
prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może
być Umowa sprzedaży.
  6. Konsument – oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności
prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
 
Konto Klienta – oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na
jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji i zawarciu
umowy świadczenia usługi Prowadzenie Konta Klienta.
 
Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną
niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we
własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności
prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
 
Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta – oznacza osobę fizyczną
zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego
Przedsiębiorcy zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie
przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  10. Regulamin – oznacza niniejszy regulamin.
 
Rejestracja – oznacza czynność faktyczną dokonaną w sposób określony
w Regulaminie, wymaganą dla korzystania przez Klienta ze wszystkich
funkcjonalności Sklepu Internetowego.
  12. Sprzedawca – oznacza:
 
a) Estere Nowicką prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą
Estell Boutique z siedzibą w Starężyn 1a, 62-110 Damasławek,
NIP: 7662011710, REGON: 528294702, wpisaną do Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej
przez Ministra Rozwoju i Technologii;
 
 
  13. Strona Internetowa Sklepu – oznacza strony internetowe, pod którymi Sprzedawca
prowadzi Sklep Internetowy, działające w domenie www.estellboutique.pl
  14. Towar – oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony
Internetowej Sklepu, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży.
  15. Trwałość – zdolność Towaru do zachowania jego funkcji i właściwości w toku
zwykłego korzystania.
 
Trwały nośnik – oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub
Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób
umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów,
jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych
informacji w niezmienionej postaci.
  17. Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach
określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą.
§ 2 Postanowienia ogólne i korzystanie ze Sklepu Internetowego
 
Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa
własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, Strony
Internetowej Sklepu, a także do wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na
Stronie Internetowej Sklepu (z wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych na
Stronie Internetowej Sklepu w celach prezentacji towarów, do których to prawa
autorskie należą do podmiotów trzecich) należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich
może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za
zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie.
 
Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie ze Sklepu Internetowego było możliwe
dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek
internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń
internetowych. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze
Strony Internetowej Sklepu to przeglądarka internetowa w wersji co najmniej
Microsoft Edge 109 lub Internet Explorer 11 lub Chrome 110 lub FireFox 109 lub
Opera 95 lub Safari 11 lub nowszych, z włączoną obsługą języka Javascript,
akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co
najmniej 256 kbit/s. Strona Internetowa Sklepu jest zoptymalizowana dla minimalnej
rozdzielczości ekranu 1024×768 pikseli.
 
Sprzedawca stosuje mechanizm plików „cookies”, które podczas korzystania przez
Klientów ze Strony Internetowej Sklepu, zapisywane są przez serwer Sprzedawcy na
dysku twardym urządzenia końcowego Klienta. Stosowanie plików „cookies” ma na
celu poprawne działanie Strony Internetowej Sklepu na urządzeniach końcowych
Klientów. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego Klienta oraz nie
powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Klientów ani
w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy Klient może
wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia
końcowego. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie „cookies” może jednak
spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze Strony Internetowej
Sklepu.
  4. W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony
Internetowej Sklepu oraz w celu korzystania z usług świadczonych drogą
elektroniczną za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, konieczne jest
posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
 
Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz
wykorzystywanie przez Klienta Sklepu Internetowego, Strony Internetowej Sklepu
lub usług nieodpłatnych świadczonych przez Sprzedawcę, w sposób sprzeczny
z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
 
Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług
świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania
i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci
powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej
zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące
tożsamość korzystających z sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie zwraca się do
Klienta z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła.
 
Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu Internetowego
w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która naruszałaby interes
Sprzedawcy, tj. działalności reklamowej innego przedsiębiorcy lub produktu;
działalności polegającej na zamieszczaniu treści nie związanych z działalnością
Sprzedawcy; działalności polegającej na zamieszczaniu treści nieprawdziwych lub
wprowadzających w błąd.
§ 3 Rejestracja
  1. W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać nieodpłatnej
Rejestracji.
  2. Rejestracja nie jest konieczna do złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym.
 
W celu Rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony
przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu i przesłać wypełniony formularz
rejestracyjny drogą elektroniczną do Sprzedawcy poprzez wybór odpowiedniej
funkcji znajdującej się w formularzu rejestracyjnym. Podczas Rejestracji Klient
ustala indywidualne Hasło.
 
W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient ma możliwość zapoznania
się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola
w formularzu.
 
W trakcie Rejestracji Klient może dobrowolnie wyrazić zgodę na przetwarzanie
swoich danych osobowych w celach marketingowych poprzez zaznaczenie
odpowiedniego pola formularza rejestracyjnego. W takim przypadku Sprzedawca
wyraźnie informuje o celu zbierania danych osobowych Klienta, a także o znanych
Sprzedawcy lub przewidywanych odbiorcach tych danych.
 
Wyrażenie przez Klienta zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w celach
marketingowych nie warunkuje możliwości zawarcia ze Sprzedawcą umowy
o świadczenie drogą elektroniczną usługi Prowadzenie Konta Klienta. Zgoda może
być w każdej chwili cofnięta, poprzez złożenie Sprzedawcy stosownego
oświadczenia Klienta. Oświadczenie może zostać przykładowo przesłane na adres
Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  7. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje
niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany
w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie Rejestracji przez Sprzedawcę. Z tą
chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi
Prowadzenie Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta
Klienta i dokonywania zmian podanych podczas Rejestracji danych.
§ 4 Zamówienia
 
Informacje zawarte na Stronie Internetowej Sklepu nie stanowią oferty Sprzedawcy
w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania
ofert zawarcia Umowy sprzedaży.
  2. Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony
Internetowej Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
 
Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu,
kompletuje zamówienie wybierając Towar, którym jest zainteresowany. Dodanie
Towaru do zamówienia następuje przez wybór polecenia DO KOSZYKA pod danym
Towarem prezentowanym na Stronie Internetowej Sklepu. Klient po skompletowaniu
całości zamówienia i wskazaniu w „KOSZYKU” sposobu Dostawy oraz formy
płatności składa zamówienie przez wysłanie formularza zamówienia do Sprzedawcy,
wybierając na Stronie Internetowej Sklepu przycisk „Kupuję i płacę”. Każdorazowo
przed wysyłką zamówienia do Sprzedawcy, Klient jest informowany o łącznej cenie
za wybrany Towar i Dostawę, jak też o wszystkich dodatkowych kosztach, jakie jest
zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży.
  4. Złożenie zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia
Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia.
  5. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty
elektronicznej potwierdzenie jego złożenia.
 
Następnie, po potwierdzeniu złożenia zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany
przez Klienta adres poczty elektronicznej informację o przyjęciu zamówienia do
realizacji. Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest oświadczeniem
Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w §4 ust. 4 powyżej i z chwilą jego
otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
 
Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki,
przesyłając je na Trwałym nośniku, na adres poczty elektronicznej Klienta lub
pisemnie na wskazany przez Klienta, podczas Rejestracji lub składania zamówienia
adres.
§ 5 Płatności
 
Ceny na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danym Towarze stanowią
ceny brutto i nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy i wszelkich innych
kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży,
o których Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu
zamówienia.
  2. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary:
 
a) przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym
przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po
przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia
zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy
Sprzedawcy);
  b) przelew bankowy poprzez zewnętrzny system płatności BLIK, (w
tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po
przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia
zamówienia oraz po otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji
z systemu BLIK o dokonaniu płatności przez Klienta);
 
c) gotówką za pobraniem, płatność Dostawcy przy dokonywaniu
Dostawy (w tym przypadku realizacja zamówienia zostanie
rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę
potwierdzenia przyjęcia zamówienia).
 
Klient powinien dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej
z zawartej Umowy sprzedaży w terminie 2 Dni roboczych, jeżeli wybrał formę
przedpłaty.
 
W wypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w terminie, o którym mowa
w §5 ust. 3 Regulaminu, Sprzedawca wyznacza Klientowi dodatkowy termin na
dokonanie płatności i informuje o nim Klienta na Trwałym nośniku. Informacja
o dodatkowym terminie na dokonanie płatności zawiera również informację, że po
bezskutecznym upływie tego terminu, Sprzedawca odstąpi od Umowy sprzedaży.
W wypadku bezskutecznego upływu drugiego terminu na dokonanie płatności,
Sprzedawca prześle Klientowi na Trwałym nośniku oświadczenie o odstąpieniu od
umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
§ 6 Dostawa
  1. Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towar zgodny z Umową sprzedaży.
  3. Sprzedawca zamieszcza na Stronie Internetowej Sklepu informację o liczbie Dni
roboczych potrzebnych do Dostawy i realizacji zamówienia.
  4. Termin Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie Internetowej Sklepu
liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z §5 ust. 2 Regulaminu.
  5. Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy na adres
wskazany w formularzu zamówienia.
 
W dniu wysłania Towaru do Klienta przekazywana jest na adres poczty
elektronicznej Klienta informacja potwierdzająca nadanie przesyłki przez
Sprzedawcę.
 
Klient obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty
przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia
przesyłki Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawcy spisania właściwego
protokołu.
  8. Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta, dołącza do przesyłki będącej przedmiotem
Dostawy paragon albo fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary.
 
Klient w celu otrzymania faktury VAT powinien zadeklarować w momencie
dokonywania zakupu, że nabywa Towar jako Przedsiębiorca (podatnik). Zgłoszenie
powyższej deklaracji następuje poprzez oznaczenie odpowiedniego pola
w formularzu zamówienia, przed wysłaniem zamówienia do Sprzedawcy.
  9. W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem, podanym
przy składaniu zamówienia jako adres Dostawy, pracownik Dostawcy pozostawi
awizo lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego celem ustalenia terminu,
w którym Klient będzie obecny. W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego
Towaru do Sklepu Internetowego przez Dostawcę, Sprzedawca skontaktuje się
z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, ustalając ponownie z Klientem
termin i koszt Dostawy.
§ 7 Rękojmia dla Przedsiębiorców
  1. Sprzedawca zapewnia Dostawę Towaru pozbawionego wad. Sprzedawca jest
odpowiedzialny względem Przedsiębiorcy, jeżeli Towar ma wadę.
  2. Jeżeli Towar ma wadę, Przedsiębiorca może:
 
a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od
Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez
nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy wymieni Towar
wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie.
 
Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już
wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca
nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od
wad lub usunięcia wad. Przedsiębiorca może zamiast
zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać
wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru
żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do
zgodności z umową w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest
niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów
w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.
Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość
Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady,
a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby
Przedsiębiorcę inny sposób zaspokojenia.
 
b) żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo
usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar
wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie
bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy.
 
Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu
Przedsiębiorcy, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową
sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez
Przedsiębiorcę jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim
możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową
sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy
lub wymiany ponosi Sprzedawca.
 
Przedsiębiorca, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany
dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. Koszt dostarczenia pokrywa
Sprzedawca.
  4. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona
przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Przedsiębiorcy. Roszczenie
o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem
roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego
w zdaniu pierwszym. W tym terminie Przedsiębiorca może odstąpić od Umowy
sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli
Przedsiębiorca żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin
do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny
rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru, lub
usunięcia wady
  5. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży,
Przedsiębiorca może kierować w formie pisemnej na adres Sprzedawcy
 
Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację, ustosunkuje
się do reklamacji Towaru lub reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży
zgłoszonej przez Przedsiębiorcę.
 
Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z usług
nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamacja
może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres estera522@wp.pl.
W zgłoszeniu reklamacyjnym Przedsiębiorca winien zawrzeć opis zaistniałego
problemu. Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni
rozpatruje reklamacje i udziela Przedsiębiorcy odpowiedzi.
§ 8 Niezgodność towaru z umową
Reklamacja Konsumenta oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta
  1. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
 
a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w
odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również
kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
 
b) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny
Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta,
o którym Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami
Konsumenta, powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili
zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
  2. Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
 
a) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru
tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów
prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
 
b) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym Trwałość
i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do Towarów z elementami
cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są
typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument lub
Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może rozsądnie
oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne
zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników
prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności
w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
 
a. nie wiedział o danym publicznym
zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł
o nim wiedzieć;
 
b. przed zawarciem umowy publicznej
zapewnienie zostało sprostowane
z zachowaniem warunków i formy, w jakich
publiczne zapewnienie zostało złożone, lub
w porównywalny sposób;
  c. publiczne zapewnienie nie miało wpływu na
decyzję Konsumenta lub Przedsiębiorcy
z uprawnieniami Konsumenta o zawarciu
umowy.
 
c) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami,
których dostarczenia Konsument lub Przedsiębiorca
z uprawnieniami Konsumenta może rozsądnie oczekiwać;
 
d) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca
udostępnił Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami
Konsumenta przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi
takiej próbki lub takiego wzoru.
 
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową
w zakresie, o którym mowa w §8 ust. 2, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca
z uprawnieniami Konsumenta, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie
poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności
z umową określonych w §8 ust. 2, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak
konkretnej cechy Towaru.
 
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową istniejący
w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że
termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego
poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową, który ujawnił się przed
upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia,
o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze
specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z umową.
 
Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku
zgodności Towaru z umową określonego w §8 ust. 4, jeżeli brak ten podstępnie
zataił.
  6. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument lub Przedsiębiorca
z uprawnieniami Konsumenta może żądać jego naprawy lub wymiany.
 
Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument lub Przedsiębiorca
z uprawnieniami Konsumenta żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać
naprawy, gdy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta żąda
wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany
przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta jest niemożliwe
albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana
są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on
odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
 
Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie
okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z umową,
wartość Towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta
lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu
doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
  9. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której
Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę
z uprawnieniami Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych
niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta,
uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument lub Przedsiębiorca
z uprawnieniami Konsumenta go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym
w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi
Sprzedawca.
 
Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta udostępnia Sprzedawcy
Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta lub
Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta Towar na swój koszt.
  11. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie jest zobowiązany
do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
 
Jeżeli Towar jest niezgodny z umową Konsument lub Przedsiębiorca
z uprawnieniami Konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo
odstąpieniu od umowy, gdy:
  a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności
z umową zgodnie z §8 ust. 7 powyżej;
  b) Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową
zgodnie z §8 ust. 9 do powyżej;
 
c) brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że
Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności
z umową;
 
d) brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia
obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego
skorzystania ze środków ochrony określonych od §8 ust. 6 do
powyżej;
 
e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że
nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym
czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub
Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta.
  13. Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta
w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
 
Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami
Konsumenta, kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia
Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o obniżeniu ceny.
 
Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie może odstąpić od
umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że
brak zgodności Towaru z umową jest istotny.
 
Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych
na podstawie umowy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta
może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także
w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę
z uprawnieniami Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie
można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami
Konsumenta zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z umową.
 
W razie odstąpienia od umowy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami
Konsumenta niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca
zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta cenę
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub
dowodu jego odesłania.
  18. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty,
jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, chyba że
Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził się na
inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
 
Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów, o których mowa
w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów
konsumenckich.
§ 9 Odstąpienie od Umowy sprzedaży
 
Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta,
który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez
podawania przyczyny.
 
Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia
Towaru w posiadanie przez Konsumenta, Przedsiębiorcę z uprawnieniami
Konsumenta lub wskazaną przez nich osobę trzecią inną niż przewoźnik.
 
Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od
Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie
to może zostać złożone przykładowo pisemnie na adres Sprzedawcy, tj.: Estell
Boutique Estera Nowicka Starężyn 1a 62-110 Damasławek, lub też za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedawcy, tj.: Estera522@wp.pl.
Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór został zamieszczony przez
Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu pod adresem: Formularz odstąpienia. Do
zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
 
Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od
Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu za pośrednictwem
formularza udostępnionego na stronie internetowej pod adresem: Elektroniczny
Formularz odstąpienia. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia
przed jego upływem. Sprzedawca niezwłocznie potwierdza Konsumentowi oraz
Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta otrzymanie formularza złożonego za
pośrednictwem strony internetowej.
  5. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży jest ona uważana za niezawartą.
 
Jeśli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta złożył
oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zanim Sprzedawca przyjął jego
ofertę, oferta przestaje wiązać.
 
Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia Konsumenta, lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami
Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane
przez niego płatności, w tym koszt Dostawy Towaru do Konsumenta, lub
Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać się ze
zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta, lub Przedsiębiorcy
z uprawnieniami Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru, lub
dostarczenia przez Konsumenta, lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta
dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
 
Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta korzystający
z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy
zwykły sposób Dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest
zobowiązany do zwrotu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami
Konsumenta poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  9. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ma obowiązek zwrócić
Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia,
w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
  10. W wypadku odstąpienia Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorca
z uprawnieniami Konsumenta ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu.
 
Jeśli ze względu na swój charakter Towar nie może zostać w zwykłym trybie
odesłany pocztą, Sprzedawca informuje Konsumenta oraz Przedsiębiorcę
z uprawnieniami Konsumenta o kosztach zwrotu rzeczy na Stronie Internetowej
Sklepu.
 
Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi
odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania
z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru,
cech i funkcjonowania Towaru.
 
Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty,
jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta chyba, że
Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził się na
inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§ 10 Usługi nieodpłatne
  1. Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów, drogą elektroniczną usługi nieodpłatne:
 
a) Prowadzenie Konta Klienta.
  2. Usługi wskazane w §10 ust. 1 powyżej świadczone są 7 dni w tygodniu, 24 godziny
na dobę.
 
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz
sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług, o czym poinformuje
Klientów w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu.
 
Usługa Prowadzenie Konta Klienta dostępna jest po dokonaniu Rejestracji na
zasadach opisanych w Regulaminie i polega na udostępnieniu Klientowi
dedykowanego panelu w ramach Strony Internetowej Sklepu, umożliwiającego
Klientowi modyfikacje danych, które podał podczas Rejestracji, jak też śledzenia
stanu realizacji zamówień oraz historii zamówień już zrealizowanych.
 
Klient, który dokonał Rejestracji może zgłosić Sprzedawcy żądanie usunięcia Konta
Klienta, przy czym w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta Klienta przez
Sprzedawcę, może ono zostać usunięte do 14 dni od zgłoszenia żądania.
 
Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług
nieodpłatnych, w przypadku działania przez Klienta na szkodę Sprzedawcy lub
innych Klientów, naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień
Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług
nieodpłatnych jest uzasadnione względami bezpieczeństwa – w szczególności:
przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń Strony Internetowej Sklepu lub innymi
działaniami hakerskimi. Zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług
nieodpłatnych z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania
kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług
nieodpłatnych. Sprzedawca zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostępu do Konta
Klienta i usług nieodpłatnych drogą elektroniczną na adres podany przez Klienta
w formularzu rejestracyjnym.
§ 11 Ochrona danych osobowych
  1. Zasady ochrony Danych Osobowych zamieszczone są w Polityce prywatności.
§ 12 Rozwiązanie umowy (nie dotyczy Umów sprzedaży)
 
Zarówno Klient, jak i Sprzedawca mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług
drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem
zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem ww. umowy oraz
postanowień poniżej.
 
Klient, który dokonał Rejestracji, rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą
elektroniczną poprzez wysłanie do Sprzedawcy stosownego oświadczenia woli, przy
użyciu dowolnego środka komunikacji na odległość, umożliwiającego zapoznanie się
Sprzedawcy z oświadczeniem woli Klienta.
 
Sprzedawca wypowiada umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez
wysłanie do Klienta stosownego oświadczenia woli na adres poczty elektronicznej
podany przez Klienta podczas Rejestracji.
§ 13 Postanowienia końcowe
 
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego
wykonania umowy, lecz w przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi
Przedsiębiorcami Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku
umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez
Klienta będącego Przedsiębiorcą.
  2. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie,
zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej Sklepu.
 
W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży strony będą
dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania
wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
 
Sprzedawca informuje Klienta będącego Konsumentem o możliwości skorzystania
z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady
dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych
podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Mogą nimi być
w szczególności rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty
Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Sprzedawca informuje, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna
jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami
i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
  5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie
zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie
nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał
w dniu składania zamówienia przez Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie
w terminie 7 dni od dnia opublikowania na Stronie Internetowej Sklepu. Sprzedawca
poinformuje Klienta na 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie
Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną zawierającej
odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu. W razie, gdy Klient nie akceptuje
nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co
skutkuje rozwiązaniem umowy zgodnie z  postanowieniami §12 Regulaminu.
  6. Regulamin wchodzi w życie z dniem 20.06.2024 r.

Sprawdź naszą nową kolekcję

Lub

Zadzwoń: 726-021-696

Shopping Cart
Scroll to Top